Pod koniec lat 60-tych Ford potrzebował samochodu, który mógłby konkurować z Coupe Opla i innych marek. Prace nad pomysłem powierzono niedużej włoskiej firmie OSI (Officine Stampaggi Industriali) z Turynu. Kierownik projektu, włoch Dr. Sergio Sartorelli (1928-2009) stworzył na podwoziu Forda 20 M TS atrakcyjne nadwozie coupe.
Pierwszy FORD OSI 20 M/TS z silnikiem P5 o pojemności 2000 cm3 V6, mocy 90 KM został zaprezentowany podczas 1966 Geneva Motor Show w 1966 roku. W broszurze reklamowej twierdzono że „jest luksusowy w najdrobniejszych szczegółach”. Niestety moc silnika oraz przejęte z dawcy zawieszenie ze sztywną tylna osią na resorach piórowych nie współgrało z atrakcyjnym wyglądem.


W sierpniu 1967 wraz z pojawieniem się silnika P7 o pojemności 2300 cm3 i mocy 108 KM pojawia się model z tym silnikiem. Osiąga on już prędkość 180 km/h i przyspieszenie w 11,7 s. Charakteryzuje się również atrakcyjnymi szprychowymi kołami.


Niestety problem z jakością i wysoka cena spowodowały że w 1968 roku zakończono produkcje tego modelu.
Wyprodukowano 2000 szt. modelu z silnikiem P5 i 200 szt z silnikiem P7.
Wg różnych informacji do dnia dzisiejszego przetrwało ok. 200 szt. tego modelu z czego jeden został sfotografowany w październiku 2010 na ulicach Frankfurtu nad Menem. Co ciekawe podobno w Polsce znajduje się jeden z nielicznych modeli cabrio.

zdjęcia: Mensch in Fahrt (wystawa czasowa w Deutsches Technikmuseum Berlin)/ Frankfurt nad Menem: gut family, szis, Krzysztof Elsner

 

 

zrodlo: classiccarslodz.pl